Turf i Gävle

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Nattkryp - 4 september 2011 20:24

I fredags var det after work med jobbet - bastu, tacos, bowling och så klart en hel del öl till. Riktigt trevligt, men när jag satt och sög på mina öl så såg jag med jämna mellanrum att hela Gävle målades mer och mer rött för varje minut som gick, vilket tog emot lite. I all desperation (nåja) så tog jag mig ut från bowlinghallen för att stjäla tillbaka Gefleplaza och det kändes plötsligt lite bättre.


Lördag var som lördag brukar efter en 13-timmars ölrunda. Väldigt slapp alltså. Tog mig tid av att njuta av att se på lite Starcraft 2 matcher. Starcraft 2, ett intresse jag hade innan turfen. Det blev ingen värre turf än att köra revisit på de två zonerna som finns här i Valbo.


Efter två dagar utan turf kom dock suget åter på riktigt. Jag höll koll på turfaktiviteten i Gävle under lördagkvällen, och jag kunde se att Foggel, Chrille80 och även bonecrime var ute nästan samtidigt. Jag tänkte att, jag låter dom kriga klart, så tar jag cykeln när de är nöjda. Jag råkade dock somna till för att vakna runt kl 03 söndag morgon. Men, det var ju inte annat än att koka en stor portion pasta, kräma på med Zon-salva i "fotleden" då den fortfarande var lite konstig efter fredagkvällen, på med cykeloutfiten och börja trampa i den 13-gradiga, vindstilla och öde natten.


(Kolla rutten i nytt fönster genom att klicka här)

Det är en ordentlig skillnad mellan natte- och dagtid, särskilt ju mer centralt man kommer. Att det hade varit en stökig kväll på stan märktes dock då man mer än en gång fick sista-sekunden-väja för krossade glasflaskor. Först runt kl 6 på morgonen såg jag den första bilen/personen och jag hade haft hela staden för mig själv. Jag hade hoppats på att kunna återta hela staden, men, jag orkade inte trampa vidare när jag väl gjorde ett depot-stopp på jobbet. Jag gissar att kroppen inte var helt funktionell efter fredagkvällen. Jag är nöjd ändå dock, och lagomt när solen gick upp befann jag mig på Andersbergstoppen (MountAnders, #27 på kartan) och fick se en rödflammig soluppgång, som min kamera tyvärr misslyckades med att fånga ordentligt.


     

Nu vankas dock en ny vecka, och i skrivande stund håller Foggel och donkorvas på att måla Gävle rött för mig igen, så jag gissar på en tidig morgonturf även imorgon.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards