Turf i Gävle

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Nattkryp välkomnar er till bloggen som täcker en Gävleturfares värld.

Av Nattkryp - 30 augusti 2011 10:36


Dags för det första inlägget här. Jag registrerade bloggen för ungefär två veckor sedan, nyligen hemkommen från semester i Europa. Det blev bland annat en visit i London på ett par dagar efter upploppshelgen. Det var dock lugnt inne i centrala London, men för säkerhets skull tog jag ett mer centralt vandrarhem. Nu, efter två veckor med turf, önskar jag att det funnits zoner i London med tanke på allt promenerande som blev. Det hade varit perfekt.


Jag kom hem i mitten av en runda, hade sett hur en släkting, Riceri, spammat sönder (nja inte riktigt) sin fb-feed med Turf-inlägg och på planet hem från Stansted visste jag att nu vankas Turf, trots att jag inte ens tagit min första zon.


Starten må ha varit blygsam, ett par få tagningar kring Västerås tågstation och en runt hörnet hos föräldrarna. När jag kom till Gävle blev det en 3km-runda i de centrala delarna med ca 15kg packning på ryggen. Med flashbacks från det militära och en känsla av att vara delaktig i något större än den vanliga världen hade jag nu inlett min turfkarriär på riktigt.

Den efterföljande veckan, måndag till måndag, hade jag lagt närmare 200km bakom mig efter att ha cykelturfat i Gävle, Norrköping och Västerås. Det är inte helt tokigt, ändå. Jag tror att de inbitna Gävleturfarna onewheel och apan inte riktid förstod vad som hände när jag kom in och knep förstaplatsen lagomt mot slutet av omgången. Men, det var nära - cirka 3000 poängs marginal till tvåan, chrille80, som även han gjorde ett ruskigt bra jobb.

Tack för matchen Gävle.


Fortsättningsvis hoppas jag kunna uppdatera med allt som rör min turfning t.ex bilder på zoner och intressanta möten med fienden.


En första smak av en av Gävles höga turfpunkter, Satrazone, denna underbara dimmiga morgon. En runda som tog mig upp på den globala topp-tio! 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nattkryp - 11 september 2011 02:41

Ja, här börjar man blogga om sitt turfande och sedan åker man på en förkylning och total orkeslöshet, i princip.    Om det är kroppen som totalvägrat efter ~60 mils turfande på tre veckor i sträck eller något annat vet jag inte, men jag vaknade u...

Av Nattkryp - 4 september 2011 20:24


I fredags var det after work med jobbet - bastu, tacos, bowling och så klart en hel del öl till. Riktigt trevligt, men när jag satt och sög på mina öl så såg jag med jämna mellanrum att hela Gävle målades mer och mer rött för varje minut som gick, vi...

Av Nattkryp - 2 september 2011 11:00

Igår eftermiddag satt jag på jobbet och snackade lite i Google Talk-chatten. Pratade lite om hur jag började bli trött i benen och att jag funderade på att ta bussen hem istället för cykeln. Då, så är Stonescape lite snäll och lägger till en ny zon i...

Av Nattkryp - 31 augusti 2011 23:30


Uj, lång dag idag. Var ute en timme direkt efter jobbet och plockade lite zoner som jag hade hoppats på skulle bli tagna de kommande timmarna av Foggel. I väntan på Foggel (eller någon annan för den delen) så tog jag mig till bion och såg den sista H...

Av Nattkryp - 31 augusti 2011 13:19

Tänkte dela med mig lite av de intryck jag fått från att turfa i städerna Norrköping, Västerås och hemorten Gävle.   Norrköping Norrköping är en fin stad med fina cykelbanor runt om stadskärnan som tillåter snabba förflyttningar mellan större o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards